جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی
فهرست مطالب

جراحی ترمیمی بینی

معمولا کسانی خواستار جراحی ترمیمی بینی یا secondary Rhinoplasty هستند که در عمل جراحی بینی خود تجربه کاملا رضایت بخشی نداشته اند و برای ترمیم مجدد بینی خود سطح انتظار بالایی دارند . حتی ممکن است در بعضی موارد که بیمار خواستارجراحی ترمیمی بینی است و فکر می کند که مشکلی در جراحی اولیه بینی وجود دارد ، این طور نبوده اما فرد تصور وجود مشکل را دارد. بیشتر این افراد حتی در توصیف بینی دلخواه خود دچار مشکل می شوند . باید دانست که این افراد کاندیدای مناسبی برای انجام عمل ترمیم بینی نیستند .

سوال دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که آیا جراحی ترمیمی بینی باعث بهبود وضعیت و رضایت بیمار خواهد شد یا نه ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ابتدا باید بررسی شود که آیا توصیف بیمار از شرایط موجود در جراحی بینی خود منطقی و واقع بینانه است ؟ اگر جواب این سوال مثبت باشد ، با درنظر گرفتن شرایط می توان بیمار را برای جراحی ترمیمی بینی آماده نمود . برای ارزیابی این موقعیت عکس های قبل و بعد از جراحی بینی اولیه بیمار بسیار حائز اهمیت است .

مشکلات جراحی ترمیمی بینی

در جراحی های ترمیمی بینی بیمارانی که بد شکلی ، پوست خیلی ضخیم ، پوست خیلی نازک یا انحراف بینی دارند در جراحی ترمیمی مشکل خواهند داشت . یکی از بدترین شرایط جراحی ترمیمی بینی وقتی است که پوست برش های متعدد در قسمت پره ها و سوراخ های بینی خورده باشد که گاهی در بیماران برای بازسازی بینی باید به فکرترمیم و تامین پوست از ناحیه پیشانی و … بود که در این صورت توضیحات لازم به بیمار و همراهان داده می شود . و یا در بیمارانی که بینی شان خیلی کوچک و پوست آن کوچک و سفت شده است ، با ماساژ پوست می توان پوست نرمی برای جراحی ترمیمی بینی و انجام پیوند غضروف ایجاد کرد .

شرایط روحی بیمار

در جراحی ترمیمی بینی وجراحی اولیه ، ثبات روانی بیماران بسیار مهم و حائز اهمیت است . وقتی بیمار قدرت تشخیص مشکل خود را دارد و انتظارش از شرایط فیزیکی پوست و غضروف و … معقول است ، کار برای پزشک جراح بسیار راحت تر خواهد بود .

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

دکتر محسن زارعی
دکتر محسن زارعی

جراح گوش و حلق و بینی

اینستاگرام ما را دنبال کنید