مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش
فهرست مطالب

مراقبت های بعد از جراحی گوش

تمام جراحی‌ها نیازمند مراقبت قبل و بعد از عمل هستند. به طور کلی اگر بیمار یکسری نکات را رعایت نکند در نتیجه‌ی عمل او تأثیرمنفی می‌گذارد. پزشکان در جلسات مشاوره با بیمار صحبت می‌کنند و حاصل تجربه‌های خود را در اختیار او قرار می‌دهند و در مقابل از بیمار تقاضا می‌کنند پرونده‌ی پزشکی خود را که شامل اطلاعات مربوط به سلامتی و سوابق پزشکی و مخصوصاً جراحی‌های اوست، ارائه دهند که این موضوع در روند جراحی تأثیرگذار است. یکی دیگر از موضوعاتی که پیش از عمل یا بعد از عمل مطرح می‌شود مراقبتهای ویژه است که پزشک توصیه می‌کند بیمار آنها را رعایت کند. جراحی گوش هم مانند سایر جراحی‌ها مراقبت‌های مخصوص به خود را دارد که تعدادی از آنها را در این مقاله آورده‌ایم:

ورزش و حمل اجسام سنگین

فردی که به تازگی جراحی گوش انجام داده است نباید ورزش کند تا اجسام سنگین را حمل کند. چرا که در صورت رعایت نکردن هر کدام از این موارد به گوش فشار وارد می‌شود و دچار خونریزی می‌شود.

 

رانندگی

از مراقبت‌های مهم بعد از جراحی گوش یا اتوپلاستی پرهیز از رانندگی است. زیرا بعد از عمل بیمار باید از سربند استفاده کند و این وسیله از شنوایی او می‌کاهد و در نتیجه راننده توانایی واکنش به موقع و سریع از ناحیه‌ی سر و گردن را از دست می‌دهد و این موضوع ممکن است به تصادف بیانجامد.

استراحت

فردی که تازه اتوپلاستی انجام داده باید مواظب نحوه‌ی خوابیدنش باشد یعنی شبها به پشت بخوابد و به هیچ عنوان به پهلو و روی گوش‌‌ها نخوابد. به علاوه در وضعیت قرارگیری سر تغییر ایجاد کند به نحوی که ارتفاع سر نسبت به بدن افزایش بیابد و سر بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. برای این کار می‌تواند از یک یا دو بالش اضافه استفاده کند.

رژیم غذایی

بیمار ملزم به رعایت رژیم غذایی است زیرا بعضی مواد غذایی مثل نمک باعث افزایش ورم بعد از جراحی می‌شوند و او می‌تواند با قطع یا کاهش مصرف نمک به بهبود تورم گوش کمک کند. همچنین میزان نوشیدن مایعات را افزایش دهد تا دچار یبوست بعد از جراحی نشود زیرا بعد از عمل فرد بیشتر در حالت استراحت است و زیاد راه نمی‌رود در نتیجه ممکن است به یبوست مبتلا شود.

استحمام

تا سه چهار روز بعد از جراحی هنگام حمام کردن نباید سر و پوشش روی آن خیس شود.

مصرف داروها

چنانچه جراح بعد از عمل دارویی تجویز کند، بیمار ملزم به مصرف منظم آنهاست. این داروها در سرعت بخشیدن به روند بهبود تأثیر دارند.

مراجعه به پزشک

بیمار باید بعد از یک هفته برای معاینه‌ و ارزیابی نتیجه‌ی جراحی به پزشک مراجعه کند.

برخی دیگر از خدمات دکتر زارعی جراح بینی :

  • جراحی بینی استخوانی
  • تزریق فیلر
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی ترمیمی بینی
  • درمان پولیپ بینی
  • درمان انحراف تیغه بینی و…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر زارعی جراحی بینی

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

دکتر محسن زارعی
دکتر محسن زارعی

جراح گوش و حلق و بینی

اینستاگرام ما را دنبال کنید