بوتاکس برای چه افرادی مناسب است

بوتاکس
فهرست مطالب

بوتاکس برای چه افرادی مناسب است

تزریق بوتاکس  امروزه در بین افراد اعم از مرد و زن بسیار شایع شده است .  اما آیا این تزریق محدودیت دارد ؟ چه افرادی بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس هستند ؟  تمام این ها و سوالاتی از این قبیل  سوالاتی هستند که ذهن افراد  را قبل از تزریق بوتاکس به خود درگیر می کند .  دکتر زارعی جراح بینی در ادامه در رابطه با  تزریق بوتاکس  و انتخاب بیمار صحبت می کنند  .

انتخاب بیمار برای تزریق بوتاکس

بیماران داراری چروک های  دینامیک  که خطوط استاتیک کمی دارند یا اصلا ندارند ، بهترین پاسخ  را به درمان  با توکسین  بوتولینوم می دهند . در افراد  با چروک های  استاتیک نتایج آهسته تر  و تجمعی  است  و ممکن است ،2 یا 3 جلسه  درمان متوالی  برای مشاهده  بهبودی  قابل توجه لازم باشد . خطوط  عمیق استاتیک  ممکن است  به طور کامل با درمان  با توکسین  بوتولینوم  بهبود نیابند و ممکن است  جهت دستیابی  به نتایج دلخواه  ،درمان های ترکیبی  با فیلر های درمان و یا   روشهای جوان سازی پوست  نیاز باشد .  چروک های استاتیک  شدید و افتادگی  پوست که به طور  شایع در بیماران  65 سال  و بیشتر دیده می شود ، ممکن است  نیاز به مداخله  جراحی داشته باشند  . در نظر  گرفتن انتظارات  بیمار و بحث  در مورد نتایج  واقع بینانه ی درمان  در حین ارزیابی  و مشورت  با بیمار بسیار ضروری است .

دکتر محسن زارعی جراح بینی و متخصص گوش ،حلق و بینی می باشند ،شما می توانید برای تماس و مشاوره با شمار های زیر تماس بگیرید .:02122888575 – 02122888576

اهداف درمانی تزریق بوتاکس

درمان های مرتبط با  توکسین  به طور  ویژه برای عضلات  هدف  خاصی  یا قسمتی  از عضلات طراحی شده اند که به صورت  منطقه ای  موجب انقباض  و دستیابی  به اهداف  مورد نظر  مثل صاف شده  پوست  یا بالا بردن  برخی قسمت های صورت می شوند . نتیجه دلخواه ،دستیابی  به اثرات زیبایی مطلوب ،عدم  وجود اختلال  در عملکرد  ناحیه تحت درمان   و نیز عدم بروز  عوارض جانبی می باشد .

میزان مهار انقباض عضلانی ،با توجه  به نظر بیمار  و نیاز  به حفظ عملکرد  عضله تحت درمان تعیین می شود . برای مثال ،برخی  بیماران ممکن است ،تمایل  به مهار کامل  مجموعه  عضلات  گلابلار جهت درمان خطوط اخم داشته باشند . در حالی که  برخی مهار  نسبی عضله  را با حفظ  توانایی نسبی اخم  کردن می پسندند . معمولا درجه  بیشتری از  مهار عضلانی  برای درمان  در یک سوم  فوقانی صورت نسبت  به قسمت تحتانی  صورت لازم است . درمان ایده آل  در قسمت تحتانی  صورت مهار  نسبی عضلات  است تا  این عضلات بتوانند عملکرد های  ضروری خود  مثل خوردن ، نوشیدن و صحبت کردن  را انجام دهند .

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

دکتر محسن زارعی
دکتر محسن زارعی

جراح گوش و حلق و بینی

اینستاگرام ما را دنبال کنید